Liuzzi: Nem lesz elny a lefojtott V10-es (2005. november 30.)
Dyna 2006.03.25. 14:01
A Scuderia Toro Rosso fordulatszm-szablyozott Cosworth V10-esnek kiprblsa utn Vitantonio Liuzzi gy vli: a lefojtott V10-esek legfeljebb a szezon elejn lehetnek versenyben az j elrsok szerint kszlt V8-asokkal. Az olasz pilta vlemnye szges ellenttben ll az F1-es kzvlemnnyel
forrs: f1zona
Kedden a Red Bull mindkt alakulata megkezdte a tli tesztprogramot Barcelonban: a Red Bull Racing mellett munkhoz ltott a Scuderia Toro Rosso nven elszr sznre lp ex-Minardi istll is.
A faenzai csapat Vitantonio Liuzzit kldte plyra: az olasz sofr egy RBR-tl klcsnkapott RB1-es kasztnit, a jv vi szablyoknak megfelelen leszablyozott Cosworth V10-est s Michelin abroncsokat hasznlt.
Mint ismeretes, az F1-es kzvlemny attl tart, hogy a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) ltal meghatrozott 16500-as percenknti fordulatszmra lefojtott V10-esek ersebbek lehetnek a szablyok ltal elrt 2.4 literes, V8-as hajtmveknl. A keddi tesztnap utn Liuzzi msknt ltja a helyzetet.
„rdekes lesz, az biztos. Az vad elejn taln versenykpesek lehetnk a V10-essel, de az idny vgre a V8-asok jval ersebbek lesznek. Egyszeren arrl van sz, hogy a csapatoknak jobban meg kell ismernik a motort. Azt gondolom, hogy a gyrtk csak fedezni akarjk magukat.” –nyilatkozta az olasz sofr.
Mivel az RBR Christian Klient kldte plyra kedden, a hivatalos bejelents nlkl is valsznsthet, hogy Liuzzi a Toro Rosso piltja lesz, ahol – vlheten – Scott Speedel egytt versenyez majd.
„Nem ment rosszul a munka. A Minardi embereinek hozz kell szokniuk az j kocsihoz s hozzm. Ez egy j koncepci. Olyan, mint egy nagy kaland. Egytt dolgozunk, mert olyanok vagyunk, mint egy nagy csald. Azonos a clunk, azt szeretnnk, hogy a Red Bull minl jobb eredmnyt rjen el.” –mondta Liuzzi.
Br a Toro Rosso a Red Bull RB1-esvel kezdte meg a felkszlst, a szablyok szerint a faenzaiak a jv vi versenyeken nem hasznlhatjk a ’nagycsapat’ idei kasztnijt.
|