Nagy F1Total.com interj (rszlet)
Dyna 2006.04.09. 10:47
Valsznleg a legmagabiztosabb s temperamentumos F1-es versenyz. Tonio Liuzzival beszlgettnk cljairl: a rgi s az j szezon, s Schumacher rekordjrl
20.00-kor a paddockban a tli tesztek alatt, rendszerint csak kemnyen dolgoz mrnkkkel, szerelkkel s sajtsokkal futsz ssze. De a Red bullnl hirtelen feltnik David Coulthard a robogjval, mert unatkozott egyedl a motorhomeban.
Vitantonio Liuzzi mindig szvesen bjcseveg a skttal, miutn mindenki tudja rla, hogy a Red Bull csald buli llata, s ahogy a csapattrs Scott Speed lerta:"a legvadabb llat, akivel valaha is sszefutottam". Az olasz mint egy paradicsommadr-akit csak a knyvekben ltsz- magabiztossggal elltva s mindig vigyorgva.
CN: Vitantonio, remnykedtl benne hogy a Red Bullnl fogsz vezetni, de vgn csak a Scuderia Toro Rosso maradt. Boldog vagy gy is?
VL: Igen, persze. A f1-es kalandom folytatdik.2006 az els teljes szezonom lesz a F1ben s mr alig vrom hogy a csapattal dolgozzak. Az elmlt v vgn nagyon kzel jrtam a versenyzi lshez a Red Bullnl, de mint mondtam boldog vagyok, hogy a Toro Rossonl vagyok. Ez egy j kaland s egy j kihvs szmomra, s ez rendkvl izgat.
CN: Most tudod, hogy ebben az vben nem kell osztoznod a piltalsen egy msik versenyzvel. Ez motivl tged?
VL: Termszetesen. Mint mondtam ez senkinek sem volt knny, se Christiannak , se nekem. Nagyszer, hogy csak n veetek az sszes versenyen-elg nehz volt llni s nzni vasrnaponknt.
CN: A lefojtott V10-es motor mg mindig nagy problma. Azt mondtad, hogy a V10-es egy hatalmas htrny, de elg hlyesg lenne a csapattl, ha nyilvnossgra hozn, hogy ez egy potencilis elny.
VL:Az els teszt alatt Barcelonban nem tudtam tartani a msik autkat, amelyek vissza vanak vve. termszetesen ms csapatok azt mondjk, hogy a V1es tl gyors, de n becslettel azt tudom mondani neked, hogy ez nem gy van. A megbzhatsgi rszben termszetesen elnynk van, de nem elttlenl a teljestmnyben. A v8as motorok sokkal ersebb benyomst tettek rm.
CN:Minden versenyz meg van gyzdve, hogy a legjobb s hogy senki nem tudja legyzni t. Ezrt krlek mond meg nekem, mirt Vitantonio Liuzzi a legjobb autversenyz a vilgon.
VL:Nagyon gyors vagyok a versenyplyn.. de mg most nem hiszem, hogy n vagyoka legjobb. Relis vagyok, sokat kell mg tanulnom, mert tapasztalatlan vagyok, de a sebessgemet nzve nincs szksgem senki mg elbjni. Az emberek elg hamar rjnnek majd erre.
CN: Megmondand mirt nincsenek gyengid?
VL: Igen. gy rtem, senki sem tkletes, de gy gondolom, hogy nincsenek gyengim amikor lehzom a sisakrostlyt s versenyezni megyek.
CN: s mi az erssged?
VL:gy gondolom nagyon j vagyok abban hogy a maximumot hozzam ki a csapatbl s az autbl. Most egy f1es szezon, nem rvidebb mint 19 verseny, s ez azt hiszem nagyon fontos, hogy minden lehetsget ki tudj hasznlni minden versenyen.
CN: Ha vltoztatnl egy dolgot a F1-ben mi lenne az?
VL: Az autk egyre lassabbak s lassabbak lesznek, amit nem szeretek. A nzk rdekldnek a technika irnt, ezrt gy gondolom, hogy a F1-be mindig ersebb s jobb autk kellennek. De k most lassabb prbljk tenni azzal, hogy gyengbb motorokat hasznlnak, s ezzel ne fogunk tbb rajongt nyerni.
CN: Van valami amit soha nem krdeztek meg, de szeretnl r vlaszolni?
VL:Tulajdonkppen nincs. Elg termszetes vagyok a mdival. Termszetesen remlem, hogy a kvetkez vben azt fogod tlem krezni, hogy milyen volt nyerni a WDC-ben, de jelen pillanatban nem igazn gondolok arra hogy...
CN:Egy utols krds. Milyen eredmnytl lennl boldog a karriered vgn?
VL:Termszetesen vilgbajnok akarok lenni, de az let ambcim megtrni Schumacher sszes rekordjt. Ez egy elg j cl, igaz?????
|