Scuderia Toro Rosso
Scuderia Toro Rosso
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-03-23
 
Men
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Linkek
 
2007-es szablyknyv
2007-es szablyknyv : Technikai szablyok s trendek

Technikai szablyok s trendek

Dyna  2007.03.30. 15:00

Vltozsok dihjban 1. - Ktelez a tvtart a hts szrny terellapjai kztt 2. - Az aut minimlis tmege 605 kg (600 helyett) 3. - Az rvnyes zszljelzseket LED-ek mutatjk a piltaflkben 4. - Fnyjelzs rtesti a sportbrkat a balesetek slyossgrl

A Forma-1 Technikai Szablyzatban idn sokkal kevesebb vltoztatst eszkzltek, mint a Sportszablyzatban, jllehet, ezek kztt is akad nhny rdekes. Ahogy az vrhat volt, immr rsban is rgztettk, hogy a hts vezetszrny terellapjai kz tvtartkat kell elhelyezni, miutn a 2006-os szezon elejn tbb csapattal (elssorban a Ferrarival) szemben felmerlt a flexibilis aerodinamikai elemek hasznlatnak vdja. Habr az FIA a Kanadai Nagydjra megprblta ktelezv tenni a tvtartkat, ez nem hozott azonnali eredmnyt, mivel a BMW Sauber hts szrnya egy trkknek ksznheten tovbbra is elhajlott a nagy sebessgnl fellp terhels alatt, ily mdon cskkentve a lgellenllst. A 3.10.4-es paragrafus most mr egyrtelmen rgzti, hogy ez tilos. Az autk megengedett minimlis tmegt egsz htvgn 605 kg-ra emeltk (eddig csak az idmrn volt ennyi, egybknt 600 kg), ami kedvez a klnfle ballasztok hasznlatnak. Ez idn klnsen jl jn a csapatok szmra, mert a legtbb istll - klnsen az ex-michelinesek - mrnkei igyekeztek a lehet legrugalmasabbra tervezni az autjuk slyelosztst, hogy ballaszt segtsgvel az v kzben is tudjanak alkalmazkodni az idei Bridgestone-ok pontos ignyeihez. 2007-ben bevezetnek kt j, elektronikus jelzrendszert is. Az egyik a piltaflkben elhelyezett kk, piros s srga lmpkbl (konkrtan legalbb 5 mm tmrj LED-ekbl) ll, amelyek akkor gyulladnak ki, ha ppen ilyen szn zszljelzs van rvnyben, hogy a versenyzkhz mindenkppen eljussanak a figyelmeztetsek. A msik lmpt az aut klsejn, a vltt resbe kapcsol gomb kzelben kell elhelyezni, s ez arra szolgl, hogy egy esetleges baleset utn tjkoztassa a helysznre siet beavatkoz brkat az incidens slyossgrl. A fny automatikusan gyullad ki az FIA szabvnyos fekete doboztl kapott informcitl fggen, de azt egyelre nem hatroztk meg, hogy pontosan mekkora becsapds kell az aktivlshoz. Noha a figyelmeztet lmpa elhelyezsrl a Technikai Szablyzat rendelkezik, azt a Sportszablyzat rja el, hogy amennyiben a fny kigyulladt, a balesetet szenved versenyznek akkor is jelentkeznie kell a plya elssegly-kzpontjban kivizsglsra, ha nem rzi rosszul magt. Ez nem csupn a nagydjakra, hanem a tesztelsre is vonatkozik. Mivel a technikai elrsok keveset vltoztak, a 2007-es autk sokkal inkbb az evolci, semmint a revolci jegyben szlettek meg. Az elmlt vekben megszokott trendeken - a klsveg formj farrsz szktsn, az oldaldobozok alvgsnak mlytsn, az aerodinamika finomtsn, a diffzor csatorninak talaktsn stb. - kvl idn az ultragyors kapcsols sebessgvlt s a zrnylvnyos els felfggeszts volt a slgertma. Az ultragyors vlt, amely a kapcsolsok sorn csak rendkvl rvid szakadst okoz az ertvitelben, nemrg mg a Honda kurizuma volt, 2007-re azonban az sszes istll elksztette a sajtjt - leszmtva a Spykert (igaz, k is dolgoznak rajta). A Williams mr tavaly is rendelkezett ilyen vltval, de erre az vre teljesen jat tervezett, amit a motorszllti egyttmkds keretben tvett a Toyota is, mg a Super Aguri a Honda egy korbbi konstrukcijt kapta meg. Az ultragyors kapcsols sebessgvlt papron 2-3 tizedmsodpercet javt a kridkn, de tekintettel arra, hogy mindenki rendelkezik vele, ez az elny idn senkinl nem fog jelentkezni. A rendszer megbzhatsga persze ms krds, mert a tli tesztek sorn tbben - klnsen a BMW - kszkdtek lland hidraulikai problmkkal. Az els felfggeszts bektsi mdja vek ta rendszeres beszdtma, holott a bennfentesek szerint ez a trgykr korntsem rdemel olyan intenzv figyelmet, mint amilyet a nyilvnossg tanst irnta. Brhogy is van, 2007-re a zrnylvnyos megolds vlt ltalnoss, a Red Bull/Toro Rosso s a Renault kivtelvel ugyanis valamennyi csapat ezt vlasztotta. Az F2007-tel mg a Ferrari is ttrt erre, pedig Rory Byrne akkor is mindvgig makacsul kitartott a rgi, de jl bevlt egynylvnyos rendszer mellett, amikor az ikernylvnyos divathullm valsggal vgigsprt a paddock-on. A Renault idn is maradt a tavaly bevezetett V-nylvnynl, meglepetst teht csak Adrian Newey okozott azzal, hogy visszatrt az aerodinamikailag elnys, m nagy tmege s konstrukcis nehzsgei miatt elavultnak tartott ikernylvnyhoz. Newey a felttelezsek szerint azrt tett gy, mert azt remlte, hogy a Bridgestone-ok ltal kvetelt elretolt slyelosztsnak kedvez ez a megolds, de az elszezoni teszteken az RB3 nem igazolta a hozz fztt remnyeket (amiben egybknt aligha az els felfggeszts a hibs). A tlen sok sz esett arrl is, hogy mg az istllk tbbsge nem vltoztatta meg, vagy ppensggel rvidtette az autja tengelytvjt a 2006-oshoz kpest, a Honda s a Ferrari az ellenkez irnyt vlasztotta. Ez a Bridgestone-ok slyelosztsi ignyeinek fnyben egyesek szerint kockzatos lps volt, de a megfigyelk bolhbl csinltak elefntot, mert nem vettk figyelembe, hogy minden relatv: az F2007 3135 mm-es tengelytvja valban 85 mm-rel hosszabb a 248F1-nl, m gy is az tlagos rtk kzelben marad, azaz nem az idei aut hossz, hanem a tavalyi volt rvid. Igaz, a Hondval nem egszen ez a helyzet, ugyanis mr az RA106 3140 mm-es tengelytvja is nagynak szmtott (sszehasonltskppen a Renault- 3100, a BMW- 3110, a McLaren pedig 3120 mm volt), s az RA107-nl ezt megtoldottk egy jabb lpssel. Nem valszn azonban, hogy ez a tnyez nmagban dnthetne az aut tkpessgrl - mg akkor sem, ha a modern plykon ktsgkvl kevs az igazn gyors kanyar. forrs: a5.hu

 
ra
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.